KONTAKT


RETURER & ÅTERBETALNINGAR via Klarna

Vad är er policy för returer?

Vi förstår, ibland händer det att en vara helt enkelt inte funkar och du vill ha pengarna tillbaka. Så länge en vara skickas tillbaka i originalskick kan du göra en retur med förbehåll för reglerna nedan som innehåller föreskrifter om Skäligt Bruk. Dina lagstadgade rättigheter påverkas inte av detta.

Om du gör en retur och begär en återbetalning för din vara inom 14 dagar efter att den levererats till dig eller blivit tillgänglig för upphämtning, samt returnerar varan till oss inom ytterligare 14 dagar, kommer vi att göra en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod.

Vi strävar efter att återbetala dig inom 14 dagar efter att vi tagit emot den returnerade varan till vårt lager.
Om du begär en återbetalning för en vara inom tidsramen ovan men av någon anledning inte kan returnera varan till oss ber vi dig att höra av dig – men en eventuell återbetalning kommer ske efter vårt eget gottfinnande.


Vad händer med min retur om jag har betalat med Klarna?

Om du har gjort en beställning och betalat med Klarna kommer du betala för din beställning in 14 dagar efter att den gjordes. Om du gör en retur inom 14 dagar efter mottagande eller då beställningen blev tillgänglig för uthämtning kommer vi göra en återbetalning till dig.

Originalskick

Hygien och våra kunders säkerhet är två saker som är väldigt viktiga för oss.

  • Face+Body-produkter som har öppnats, använts eller där förseglingen har brutits.

För att få en fullständig återbetalning måste alla artiklar skickas tillbaka till oss oanvända och i samma skick som du fick dem med originalförpackningen och alla prislappar och etiketter bifogade.

Vem är ansvarig vid en retur?

Returnerade varor är ditt ansvar tills de kommit fram till vårt lager, så det är viktigt att du ser till att de är förpackade på ett säkert vis så att de inte skadas på vägen till oss!

Eftersom paketet är ditt ansvar till det kommit fram till vårt lager är det viktigt att du ser till att du får ett portobevis i samband med att du skickar i väg din retur i fall du behöver kontakta oss angående den vid ett senare tillfälle.

Skäligt bruk

Om vi märker ett ovanligt mönster av returer som inte ser rätt ut, t.ex. om vi misstänker att någon faktiskt använder sina köp och sedan returnerar dem eller beställer och returnera stora mängder varor – mycket, mycket mer än till och med den mest lojala kunden skulle beställa – kan vi komma att behöva stänga ner kontot och andra konton som är associerade med det. Om detta skulle hända dig och du anser att vi har begått ett misstag ber vi dig ta kontakt med vårt Kundservice-team så att vi kan prata igenom situationen med dig.

Om ditt konto har inaktiverats och du behöver göra en giltig retur ber vi dig att gå till e-postmeddelandet vi skickade till dig när du avslutade kontot för information om hur du gör en giltig retur. Du ansvarar själv för kostnaden för att returnera varorna till oss. Eventuella returer kommer att processas som vanligt när de når vårt lager.

Vill du byta ut en vara?

Tyvärr kan vi inte erbjuda utbyte av varor men du är varmt välkommen att returnera oönskade varor mot en återbetalning.

Läs mer om returpolicy här:

https://www.klarna.com/se/returinstruktioner/


EKO-Salva Stalltorps Gård
Västra Granhed Stalltorp, 64197 Katrineholm

E-post: granhed@telia.com